Sommarlov…pöh

De flesta brukar ooa och aaha sig över att jag har ledigt hela sommaren. Vilken lyx. Vad skönt för barnen att få vara så länge lediga… Blah! Säger jag.

Javisst det är väl jätteskönt med hela sommaren ledigt förutsatt att man verkligen har roligt,får ladda upp batterierna m.m. 

Idag kan jag säga att jag mer än något annat önskar att det inte var 2veckor kvar av ledigheten! För jag tycker verkligen inte att 8veckor ledigt hemma med barnen är skönt,roligt eller uppiggande!!! Om inte ena skriker,gråter,hittar på fanstyg så är det den andra som inte vill eller vill något,skriker,bråkar,vägrar äta eller ännu bättre så skriker båda helst på varandra och slår,biter eller är allmänt jävliga!! Hela tiden!!! Nä okej 11/12 vakna timmar. *svordomar x 1000*

Nej,max 6veckor ledigt,helst inte ens så länge. 

Nu tänker jag inte alls ursäkta mig eller förklara min kärlek till barnen eller tacksamhet över att ha friska barn. Jag tänker inte heller ha dåligt samvete över att jag vräker ur mig detta. Har någon en åsikt om det får hen gärna ”walk in my shoes” i 8veckor! 

Att sådant idag! 

4 kommentarer

Filed under Barn, Förälder

4 responses to “Sommarlov…pöh

  1. Mommo

    Trevligt med småbarn- ett stadie alla småbarnsföräldrar ska gå igenom. Men inte alla med 8 veckor😊

  2. Säger bara AMEN! Hos oss brakade dessutom riktigt det värsta helvetet ut de sista lediga dagarna. Tack och lov att dagis började nu igen säger jag bara!

  3. Michaela

    Det blir bättre ju äldre de blir 🙂 Kände samma när våra var små, nu när båda går i skolan så är 10 veckors ledighet verkligen ledighet. För oss alla!

Kommentera

