Dagisstart

I tisdags påbörjade vi sakta det som kommer att bli vår vardag. Axel hade sin första inskolningsdag på dagis. I onsdags var vi där och åt lunch och i dag var han kvar så länge att han sov sin dagsvila där. Det har hela tiden gått bra. Han går omkring och tittar och grejar. I tisdags och onsdags kom han med jämna mellanrum och tittade till mig eller ville kramas. Idag vid fruktstunden på förmiddagen fick jag gå in och efter ett tag kom personalen och sa att allt går bra och att jag kunde åka iväg och komma tillbaka till kl 13. De skulle ringa om Axel blev jätteledsen eller om det inte gick att få honom att sova. Jag åkte iväg och strosade omkring i butikerna, vad skulle jag nu gör med min ”lediga” tid? Klockan 11.45(?) ungefär ringde telefonen och jag hann tänka att nu får de honom inte att somna, men tji fick jag. Man ringde för att meddela att Axel lekt så bra bland annat med storasyster som är väldigt mån om lillebror, och att han hade ätit duktigt och somnat i samma stund som vagnen rullades ut! Vilken duktig pojk vi har och vilken personal på dagis! 🙂

Klockan 13 när jag kom satt han i famnen på personalen och hade vaknat upp någon minut innan. Han hade inte varit ledsen och ingenting! 

På måndag och tisdag nästa vecka är Peter ännu ledig så det blir lite mjukstart för barnen då ännu men sen så kör vi igång på riktigt! Just nu känns det faktiskt riktigt bra. När Alicia skulle börja var jag riktigt ledsen och tyckte det var jobbigt men än så länge känns detta ok, kanske för att det bara har varit inskolning, får väl se på onsdag när jag ska länna barnen om jag gråter påväg till jobbet. 

Nu är barnen isäng, maken repar och jag, ja jag ska väl kolla lite TV. 

1 kommentar

Filed under Axel, Dagis/förskola

One response to “Dagisstart

  1. Mommo

    Det blir att vända ett nytt blad i er vardag. Duktiga Axel och han har en fin storasyster.

Kommentera

