Get away

För två år sedan fick maken och jag ett rese-presentkort som sedan dess har legat i en låda. Jag har väl titt som tätt påpekat att jag tycker att vi ska åka iväg men det är inte så lätt att åka iväg i några dygn med två små barn, de kan ju inte klara sig själva precis.

Hur som helst har jag pratat med min mamma om hon kanske kunde tänka sig komma hit för att passa barnen i något dygn så att jag och maken kan åka iväg. Sagt och gjort mamma tacka inte nej till ett sådant erbjudande (?) 🙂

Jag och maken har ändå hunnit resa lite grann innan barnen kom så några städer har vi avverkat. Båda gillar London och har varit där några gånger men inte tillsammans men så en kväll kom det något program om Nazismen och andra världskriget och jag uttrycker då att kanske vi kan resa till Krakow och sedan ta en dagsutflykt till Auschwitz varpå maken i stort sett är med men anser ändå att vi har lite skilda syner på en romantisk get-away 🙂

Idag blev resan bokad så är det någon som har varit till Krakow och vet något man absolut måste se, tipsa gärna annars letar vi reda på Hard Rock Cafe så har vi kvällen tryggad 😉

Väntar ännu på bekräftelse men sedan är även en svensk-guidad tur till Auschwitz-Birkenau bokad. Spännande!!

1 kommentar

Filed under Resa

One response to “Get away

  1. Cissi

    Har alltid velat till Auschwitz men på samma gång får jag en hemsk känsla att det fortfarandet är aktivt och att detta är nya sättet de lurar mänskor dit =D =D Vet ju att det är omöjligt men med bra fantasi så som jag har så kommer man upp med alla möjliga ”roliga” ideér.

Kommentera

