En helg

Jag/vi skulle kunnat vara utan. Maken skulle jobba riktigt långa arbetspass och jag och barnen skulle vara lediga. På fredag efter dagis åkte vi för att handla. När vi kom hem var lilleman trött och ville inte äta. Var varm/het. Han fick välling och slumrade till i soffan. Jaha,tänkte jag, en febrig liten en i helgen då. 

Alicia hade klätt sig festfin och Axel låg febrig. En dryg timme senare blev det en jäkla situation som jag önskar att jag hade sluppit. Axel började krampa. Ringde 112 som larmade ambulans på en gång. 

Jag orkar inte skriva mera om det men iaf blev det en tur till Hudik för hela familjen. På sjulhuset kunde inte alla stanna och för Alicias del var det bästa att få åka hem med en av oss och sova medan den andre och Axel stannade kvar för observation över natten. Slutsatsen är en trolig feberkramp. Fy farao säger jag. Att jobba som sjuksköterska och se vuxna personer krampa är en sak. Att se sin lille son krampa är en helt annan sak

Igår fick han komma hem igen. Axel har inte haft feber idag mera men håller extra koll på honom, orolig mamma som man är. Maken håller ihop oss och får dagen att fungera. Ja som sagt helgen blev inte som vi tänkt oss och även om vi alla har varit tillsammans skulle jag ha föredragit att helgen blivit som planerat istället. 

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Axel, Barn, Familj, Förälder, sjuk

Kommentera

