Härmapan

I fredags kväll kom Jessica på besök. Alltid lika trevligt med folk hemifrån som kommer för att hälsa på.

Eftersom maken arbetar hela helgen passade det mig ännu bättre med sällskap. På lördag blev det en tur till Hudiksvall och marknaden. I fyra timmar traskade vi omkring där. Måste säga att barnen skötte sig otroligt bra. Det blev våffla, slush-dricka, popcorn, koksboll och karuseller och ballonger till barnen. Langos och finskt godis för mig och Jessica. Alla nöjda!  Alicia är ju så jäkla cool som åker själv i karusellerna! Den sista karusellen for fram lite fortare än vi räknat med och efteråt var hon lite yr och själv kände jag att jag maxat poängen för bästa morsan som satt ungen i en karusell som jag knappt själv skulle ha klarat av. Alicia var glad och nöjd ändå men tror det var tur att det var sista karusellen. 

Igårkväll när ungarna somnat dukade jag och Jessica sedan upp med ostar, kex, frukt, godis och vin. Fy vad gott! 

Idag åkte Jessica hem och maken jobbar. Jag och kidsen klädde på oss gick ut till parken. Lillkillen gick själv hela vägen hand i hand mellan mig och Alicia. I parken var det sen lek och stoj. Något som jag la märke till på vägen hem var vilken härmapa lillkillen blivit. Han gör allt som syrran gör. Gick Alicia längs med staketet gjorde han det. Gick hon på trottoarkanten gjorde han det.. Stannade hon för att plocka en sten gjorde han det. Hemma skulle Alicia prova mina nya skor och ja då skulle Axel prova de andra paret. Himla gulligt egentligen. 

Nu sover de små och jag ska väl invänta maken och sedan är denna vecka slut. 

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Axel, Barn, vänner

Kommentera

