Från det ena till det andra

I måndags satt jag på föreläsning mellan 8.30-15. Enda rasten var lunchen kl 12-13. Aldrig har jag suttit så länge på föreläsning utan att ens reflektera över tiden eller funderat över när det blir rast. 

Ämnet för dagen var Hedersrelaterat våld och trakasserier och föreläsaren Sara Mohammad var riktigt bra. Hennes sommarprat kan man lyssna på här. Gör det! 

Det var nog ingen av oss som gick oberörd från föreläsningen. Efteråt gick jag in här, köpte Fadimebabdet samt blev medlem. Kändes som om det var det minsta jag kunde göra. Vill man se mera om hur fel allt kan bli kan man gå in på youtube och se Banaz a love story. 

Hur en del kan leva i en hederskultur och t.o.m mörda sitt eger barn och dessutom vara stolt över det(!!!) övergår mitt förstånd. Att det dessutom förekommer i vårt land är en skam! Fy fan! 

Efter en dag fylld av hemskheter och allvar blev tisdagen betydligt lättsammare. Efter jobbet åkte jag till Bollnäs och hämtade hem den nyaste och yngsta familjemedlemmer, WV Golf Sportskombi TSI110 -2016. 🙂 Materiell lycka deluxe. 

Synd bara på snö- och slaskväder på en gång. Stackarn är ju helt isig och snöig nu. Men fin. 

Nu ska jag dyka ner i godispåsen en stund. Dottern är upptagen av godis och iPad och sonen sover. 

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

