Städa städa varje fredag

och så varje jul… är väl så lagom kul. Okej då att städa men att göra det ihop med två vildar är lite mer tidskrävande än nödvändigt. 🙂

I fredags fick sovrummen sig en omgång och sängarna renbäddades. På entréplan fick tomtar komma fram och granen kom in. Mammas lilla hjälpreda. På lördag klädde jag och barnen granen. Axel envisades med att hänga alla kulor på samma ställe. 

Sedan tog vi en paus och gick ut för att åka skridskor. Axel prövade i ca 2min och var sedan nöjd/missnöjd. Alicia hade nog glömt bort lite från ifjol så vi övar på att hålla balansen när jag skuffar på. Annars ”går” hon med skridskorna och jag tänkte väl att nästa steg är att få henne att skrinna lite. Ja riktiga hjälmar ska införskaffas men detta var bättre än ingenting. 

Hemma igen blev det storstädning av lekrummet. En hel svart sopsäck fylldes nästan med saker som andra barn nu ska få leka med. 👍🏻

Idag började vi lugnt. Pyjamasar på till närmare kl 10.30. Barnen lekte så fint. 

Sedan började jag storstäda köket och har gjort det till kl 18!!! Skurar i och utanpå skåp och lådor m.m. 

En timmes rast blev det iaf när vi gick ut. Nu så är det fyra arbetsdagar kvar och en hel del annat att hinna med innan jul. 

Skulle jag ha haft en flaska rödvin skulle jag ta mig ett glas men så är inte fallet ikväll. 

Lämna en kommentar

Filed under Barn, Jul, Vårt hem

Kommentera

