Mål 2018

Förra året skrev jag följande mål inför år 2017

  • Att fortsätta träna 2-3ggr/veckan för att bygga en starkare kropp. (Gjorde jag ganska bra, vet inte om jag blivit starkare men jag har hållit i träningen)
  • Dra ner på mobiltid då barnen är vakna och omkring mig!! (Gjorde jag bra första månaden, sedan har det absolut inte varit ett optimalt mobilanvändande)
  • Försöka ha bättre tålamod med barnen och bli bättre att göra saker tillsammans. (Nja..känner mig ganska misslyckad där)
  • Försöka få till mera tid tillsammans med maken, vuxentid. (Vet jag inte heller hr bra det lyckades, ibland men absolut inte så bra det kan bli)
  • Åka hem till Finland minst 4ggr/år och på sommaren stanna åtminstone i 2veckor, helst 3. (Jag var nog endast hem två gånger men stannade 2veckor i somras, var en sväng till Åland också)
  • Utmana och utveckla min lärarroll och pedagogik. (Har inte haft lust pga omorganisering och tankar kring om ens fortsätta som lärare, men lite nytt har jag fått med)
  • Fortsätta resa till sol och värme men även stadsresor. (Ja, Krakow och Santorini checkades av)

Överlag känner jag att jag nog inte lyckades jättebra med mina mål men då kan jag alltid försöka på nytt detta år..

  • Fortsätta träna 2-3ggr och även få in ett löppass i veckan.
  • Mobilparkera mera och verkligen försöka låta bli att fastna vid telefonen. Klockan 16-19 är det mobilsurf-förbud på vardagar. På helgerna gäller detta helst hela dagar då barnen är hemma.
  • Mera tid med maken, dejter/middagar då barnen sover. Borde ju gå att få till 1/månad.
  • Finland i mitt hjärta..även denna sommar vara hemma minst 2 veckor.
  • Fortsätta resa till sol och värme men även kortare utsvävningar.
  • Köpstopp i minst 6 månader. Inte köpa något extra. Lunch ute på fredagar och fixa naglarna 1ggr/månad, that´s it.
  • Läsa klart kursen kring arbetsledning och kanske fundera ett varv till om det är lärare jag vill vara eller om jag ska fortsätta vägen mot ledarskap inom vård- och omsorg.
  • Vistas mera utomhus med barnen, oavsett väder, ni vet det där om inget dåligt väder…
  • Planera matlistor och få in vegetariskt varje vecka men även mera fisk.
  • Kanske även från och med måndag och månaden(januari) ut köra godis- och alkoholfritt, för att jag kan. 💪🏻

Det kanske får räcka för nu, men vem vet listan kanske kommer att fyllas på.

Lämna en kommentar

Under Jag, Mål

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s